Never say never

När man vaknar så finns det två anledningar till att man inte vill gå upp; men vet ALLTID att det är kallare ovanför täcket än under. Speciellt nu på vintern när det blir kallare och kallare (läs: därför ska jag åka till Australien!). Och går man upp så vet man också att man måste ta på sig kläder, äta frukost och borsta tänderna och när man har gjort det så kan man liksom inte lägga sig och sova igen för då är hela dagen förstörd. Hmm. Jag sov till 9 idag, tänkte gå upp 9.30 men det blev att jag drog mig upp vid 11. En förbättring från i helgen - gick upp vid två i lördags och tolv igår. Men är man ledig så är man :)

Jag älskar faktiskt att sätta mig vid frukostbordet alldeles själv, ta in känslan av att man är LEDIG och äta en stor frukost till lite läsning av tidningen. Brukar oftast äta havregrynsgröt eller fiberflingor eller nåt annat mättande, tillsammans med en macka och ett halvlöskokt ägg. Har lagt av med yoghurt till flingorna och kör oftast med fil eller mjölk numera. Det är så GOTT med frukost, fattar inte hur folk som inte äter frukost klarar sig? När jag gick i skolan åt jag förvisso inga stora saker till frukost, det var alltid macka och yoghurt på 5-10 min. Men annars blev man ju så hungrig innan lunch haha.

Idag är det kanelbullens dag! Har alltid jobbat på den här dagen och vet att det väntar en massa bullar liggandes i fikarummet på jobbet (hoppas jag iaf!). Så även om jag har ont i halsen idag så ska det bli roligt att jobba. Lite roligt att tänka att när jag får pengarna jag jobbar för idag så kommer jag att vara i Australien :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0