That's how it's gonna be

“Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness - give me truth.”
- Henry Thoreau

Jag såg om Into The Wild igår, efter en stund joinad av far min, och jag vet inte vad det är men jag tröttnar liksom aldrig på den filmen. Man känner sig så befriad när sista scenen tonar ut och Eddie Vedder sjunger om ett sjukt Society och man inser att allt materiellt man har aldrig kan mäta sig med människor man tycker om, eller underskattade saker som luft att andas och tak över huvudet.

När jag nu drar iväg till andra sidan jorden lämnar jag mycket hemma faktiskt - vägde min resväska med min preliminärpackning och vågen gick upp till 12 kg. Jag får ha med 23 kg. What the hell? tänkte jag, och visst, har glömt handduk och smågrejor. Men kan det vara så att jag insett att livet inte är beroende av saker och att jag inte åker ner till Sydney för att leva som här hemma? Mycket möjligt. 

Det återstår att se om jag klarar mig på tolv kilo.... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0