oh, johnny boy!

Uggla är rätt bra på att skriva låtar har jag insett. I hans texter finns det alltid en form av ironi och det gillar ju jag. Sen att han inte sjunger så bra eller att han kom sist med Johnny the Rocker i Mellot 1979 gör ju ingenting.  Han håller mig lite sällskap nu och då får det duga.
Sitter och gör absolut ingeting. Jag borde skriva svenskasonettgrejen men alltså... den som fattar följande får gärna höra av sig;

Gör du ditt bästa för att glida undan, jag ställer krav med levnadstidskontrakt. Om kärlek dör går livet sista rundan; så står min livstid i din kärleks makt. Jag fruktar ej min Död och hans komplott, jag dör ju självmant när din ynnest viker; mig förestår en lyckligare lott än att bli kvar här om vår kärlek sviker. Dina små konster kommer mig ej vid: det gäller livet , hela tiden. Lyckliga lott att känna kärleksfrid eller att, sviken, nå den stora friden. Men vilken lycka fruktar ej en fläck? Om du är falsk i smyg? Det ger mig skräck.

Shake a speare in my ass säger jag. All credit åt mannen, men han hade ju inte behövt skriva så svåra grejer.

Imorgon ska jag fira Gabriella med mina flickor, det ska bli kul. På lördag morgon upp tidigt för domarkurs, skitkul ska det faktiskt bli. Lite snyggt sådär med mig i domartröja, eller vad säger ni? ;)
På lördag kväll ska jag sedan besöka far min i Söderköping, för att på söndag spela match med U-laget om inte kroppen säger ifrån. Måste börja träna mer nu tycker jag, men gymmet på Nautilus känns tyvärr inte lockande.
Igår vann vi förresten, första gången nånsin mot Nyköping. Jag gjorde en skitmatch men det är en annan sak.
Jag hade en skitdag igår.
Idag var det desto bättre.

Tjupptjupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0