you're hot then you're cold

Hey folks! Idag har det hänt något som inte händer så ofta!
Dels har en dålig början på en dag blivit bättre och bättre. När jag vaknade idag låg jag och drog mig till klockan var halv 10. Hade sovmorgon till 12.20, vilket automatiskt innebär evigt snoozande. Iallafall pallade jag mig upp till slut och åt frukost. Då tittade jag ut - SNÖ. I massor. Med på köpet fanns även orkanvindar. "Jaha" tänkte jag och drog den enkla och sanna slutsatsen att jag skulle få ta bussen till skolan, suck. Sedan kom nästa suck - vad fan ska jag ha på mig idag? Ibland känns det som att jag knappt har några kläder alls för det finns så lite att välja emellan. Egentligen är det inte så, men man får för sig det. Iallafall, sen var det en riktigt bad-hair-day idag och det gjorde mig inte gladare.
Jaja, ut och hoppa på bussen till tullen. Det första jag gör när jag kliver av bussen är att halka på mina rätt hala vinterskor så att hela folksamlingen som just gått av bussen får sig ett trevligt garv för sig själva. Suck.
Men sen slutade allt suckande. Pluggade till biologiprovet i nån timma innan vi hade kemi. Gurra och David hade nog kommit över vad som hände i fredags får jag hoppas. Dom dödade mig inte iallafall, vilket ju är trevligt.
Efter dagens första och enda lektion drog jag ner till chattrummet, där jag fick ett sms om att min kamera var reparerad och klar! Fatta hur underbart det var att få det sms'et. Innan jag åkte och hämtade den stannade jag kvar och pratade med Glemminen, han som tycker att jag är en tiopoängare. Han kom på att jag heter Friis i efternamn och jag fick reda på att han fyller år den 20 februari. Trevligt :D Glenn är snäll. Och han är inte från Göteborg.
Efter hemkomsten med bussjävlen som var 45 minuter segare än vanligt, så kom jag hem, laddade in mina bilder och lyssnade på radion mamma hade satt på.
Då så kom den vanliga gamla tävlingen "fest hos grannen" på - och det var aslätt att höra vilken låt det var. Lite småtokig som jag är ringde jag upp Rix FM och försökte komma med. Det var SÅÅ nära att jag la på när Erik på Rix svarade, och jag sa mitt svar. Och det var rätt! Haha!
Så i veckan kommer jag bli en glad ägare av Mamma Mia på dvd. Det är sällan jag vinner något, så det gjorde verkligen min dag. Sådetså :D

Nu ska jag lyssna vidare på Håkan och plugga lite.

Någon som har lust att ta en fika på Kuriosa får gärna höra av sig. Det ser så extremmysigt ut därinne nu när det är vinter.
Pöss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0