2009.

Jag kan ganska enkelt säga att 2009 har varit det mest fantastiska året jag varit med om. Det har gått så fort, men ändå varit omvälvande på alla möjliga sätt och trots att det stundtals har varit riktigt riktigt jobbigt, så har det var SÅ VÄRT ALLT. Liten årssammanfattning nu då. Kommer säkert inte minnas ens hälften av allt värt att nämna, men....

Minns inte så mycket av januari, helt ärligt. Det jag minns är dock ett fall av halsfluss/influensa - att jag trots det följde med och spelade hockey på Gotland, vilket för min röst fick rätt dramatiska konsekvenser. I två veckor efteråt gick jag runt med en i mitt tyckte snyggt rispig rockröst. Det minns jag.
Minnet av februari innehåller diffusa minnen av matte C, kallt väder, en psykiskt jobbig situation plus lite annat intressant. Inte mycket mer (haha ärligt jag minns inte ett skit...).
Mars dock - det var då det började bli lite intressant. Jag var reporter på Melodifestivalen, det var ungefär 451 skåpsinbrott på skolan (vilket fick alla att go completely nuts), jag och Fredrika var och såg The Hives (!!) och jag skaffade mig min älskade systemkamera! Vintern var förbi och 18-årsdagen närmade sig. Jag var inne i ännu en Lost-period, för det var ju så himla bra. Mars var en bra månad.
I månadskiftet åkte jag på den värsta maginfluensa jag någonsin varit med om... fy, inga härliga minnen där inte. Men det blev april, och jag började läsa den bästa kursen ever in the history of human kind: filmkunskap! Haha. Antar att ni för övrigt hört det mesta om den kursen. Hursomhelst åkte jag på en liten reporterresa under påsklovet, firade Valborg där jag träffade en del roliga engelsmän bland andra, och började jobba mer och mer helger.
Men jag kunde inte hjälpa att räkna ner till maj, då jag blev 18 år gammal och alltså helt plötligt hade ett ansvar som aldrig tidigare. Och samtidigt var nog 18-årsgrejen den mest överskattade på hela året. Vaga minnen av mig och Fredrika en lördagskväll kommer tillbaka, när vi såg Rybak vinna och jag lånade hennes vantar - ett par vantar jag fortfarande inte har lämnat tillbaka, haha. Månaden präglades också av en massa slutprov hit och dit och en kanske inte alltför lyckad fest arrangerad av moi.
Bättre var det, kanske, i juni när vi gick på sommarlov för sista gången någonsin i våra liv (scary thought). Jag firade midsommarnatt på Palace,  hade skaffat ny mobil och tillsammans med min systemkamera utgjorde de vad jag skulle dokumentera det sista året med. Min söta lilla kisse Mysan gick bort och ingen mindre än Michael Jackson dog, vilket mer eller mindre skulle påverka mig resten av året och även hädanefter.
Juli utgjordes mest av jobb och häng med alla möjliga människor. Jag var i Stockholms skärgård, ute på krogen, och njöt av att ha ett helt år kvar tills jag behövde bestämma mig för jag ville göra. Fick ju en gammal Volvo i födelsedagspresent av pappa och i juli körde jag den på en riktig väg för första gången i ett somrigt Gusum. Någonting jag minns alldeles speciellt är att Milla övertaalde mig att börja läsa Twilight-serien, något jag verkligen är tacksam över att hon gjorde. 
I början av augusti spenderades alltså den mesta tiden åt Bella och Edward, medan jag och Fredrika gymmade och solade och planerade för vår Barcelonaresa - som blev prcis lika underbar som vi hade tänkt oss, om inte ännu bättre! Skolan började, samtidigt som jag och ett flertal härliga människor åkte upp till Stockholm för att se på Coldplay. Det var förmodligen den bästa kvällen på hela året för övrigt.
En helg senare var det september, vi spelade NT-cupen med Pumas och det sista året på gymnasiet drog igång ordentligt. Projektarbete med Max och David och svininfluensa hit och dit - vi bokade trots det en resa till London i november.
Oktober är inte länge sedan, men jag minns fan inte mycket. Sorry. Förmodligen för att tiden i oktober och ända fram tills jag slutade för jullov för två veckor sedan kan sammanfattas med ett enda ord: stress. 
November var dock lite bättre än oktober i alla fall - då åkte vi faktiskt till London och jag tycker minsann att det var en riktigt lyckad resa! New Moon hade premiär (he he he) och jag samt 9 personer till såg en midnattsvisning. Lite besviken, men äh, den var bättre andra gången jag såg den.
December? Ja, den är ju inte helt slut än, men har varit riktigt bra på många sätt. Jag känner mig stark och redo för 2010, som nog blir ännu mer omvälvande än det här. Och jag vet helt ärligt inte vad, var och hur jag kommer vara om ett år. Men jag vet att jag alltid kommer att minnas 2009 leende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0