GE MIG LOV

Blir arg på människor som egentligen inte ens gjort något fel, när jag egentligen bara är frustrerad och sur på någon helt annan människa. Blir då ännu mer arg och framförallt ledsen för att man inte beter sig som vanligt.
"Du är ju alltid så positiv och glad".
Jag vill fortsätta vara den personen!!

Ser ingen glädje i att plugga just nu, för det handlar inte om att LÄRA sig saker numera, det handlar om att komma ihåg det till provet och sedan glömma det, för att man har 3 andra prov att plugga till. Man kämpar för att få några bokstäver i form av ett betyg skrivna på ett papper, och det man får ut av det är alltså INTE kunskap, utan stress.
Ska det vara så?

Allt man tänker på är att överleva till nästa gång man är ledig, vilket betyder att man knappt hinner njuta av den korta tid man har kvar med sina vänner i skolan. After all, det är snart slut. Och jag kommer ångra att jag inte njöt, eller iallafall tog tillvara, på den här tiden. All den tid går åt till att stressa eller plugga.
Fy fan.


Jag tror aldrig att jag har längtat efter ett lov så mycket som nu. Ironiskt nog är det det sista långa lovet jag har i skolan, någonsin. Nästa långa lov är sommarlovet - eller snarare den första sommaren då man inte vet vad man ska göra eller var man ska bo på hösten.

Life is changing. And I guess I'm not dealing with it as good as I used to deal with it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0