Kebabpizza Slivovitza

Var på föreläsning idag i skolan, som förresten började seeeegt, så segt. Den handlade om hedersmord och sociala problem med kärlek. Det var intressant och snubben som snackade efter pjäsen var cool. Han var inte sen med att förklara att kebabpizzan är ett svensk påhitt som har kunnat bli till pga. att invandrare från Italien (pizza) och Turkiet (kebab) integrerats så mycket att de kunnat slå ihop deras kloka hjärnor och skapa något så uppskattat som kebabpizzan. Så sent som 2003 förresten. Och redan förra året kom första låten om den, som var med i Melodifestivalen och kom femma i delfinalen. Imponerande, minst sagt... =)

Efter att ha pratat en lååång stund med Glemminen om en massa saker kom Freddy och vi drog till bibban och pluggade matte. Ibland är det kul att känna sig smart (det är inte så att Freddy är osmart, men... jag börjar snart läsa matte D och hon är inne i matte B, så man känner sig aningens bättre på matte då). Fast det blev inte så mycket av pluggandet - vi nynnade mest på Krunegård och hon drog efter en timme. Då drog jag också hem, åt en köttfärspaj med tomater och så satte jag mig här. Har tonvis med grejer att göra, skulle egentligen vilja ha en vecka till med lov. Eller ja, vem skulle inte vilja ha det - rent av ett halt halvår med lov? Hmm. Nästa vecka är det ju Mello och biologiprov och så måste jag ha tag i en bärbar dator och jag måste köpa kläder och färga håret och spela match....

Hehe jag insåg det nyss också. Jag kommer inte palla. Men, det händer bara en gång i mitt liv förmodligen och det är nästa vecka.

Förresten så kommer Norge med Alexander Rybak's låt "Fairytale" vinna hela Eurovision iår. Bara så ni vet det och kommer ihåg var ni läste det först! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0