0.7 sekunder, inte 15



Jag vill hylla Bengt-Åke Gustavsson lite grann idag. Inte bara tog han Sverige till en bronsmedalj - som just nu känns som ett guld faktiskt eftersom Tjeckien oväntat verkar vinna VM-guld mot Ryssland - utan han har gett media en rejäl känga som kan vara det mest klockrena jag sett i sportsammanhang. Tror att man måste ha sett matchen igår och hängt med i eftersnacket för att förstå det geniala i BÅG's sista beslut som förbundskapten för Tre Kronor i en turnering. Med 0.7 sekunder kvar av bronsmatchen och en ledning med 2-1 så tog han timeout för att fira i en halv minut med sina spelare. Han satte in tredjemålvakten också, så att han fick spela en sekund i VM för första gången.

Snubben är cool, och jag respekterar honom. Tack. Nu blir det kul att se hur det går utan honom.


Nu ska jag fortsätta med mitt matte E-pluggande. Jag är ganska säker på att jag kommer få det svårt med hållfasthetsläran på universitetet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0