Love is a letter sent a thousand times

Som svar på frågan om det är i Norrköping jag sökt lägenhet; visst är det så! (i Sörping är "stan" Norrköping =)) Jag har gjort en sen anmälan till civilingenjörsprogrammet inom kommunikation, transport och samhälle; ungefär samma som jag hade tänkt gå i Stockholm men med nada inriktning på husbyggnad. Jag känner mig lite vilse numera och kan tänka mig plugga nästan vadsomhelst, vad jag vill är att plugga här i stan (Norrpan, om jag inte kommer in på arkitekt i Sthlm förstås men jag är för pessimistisk för attt ens hoppas på det) och jag vill plugga något som är brett och som jag kan plugga utomlands sen också. Jag ville egentligen söka till medieteknik i efterhand men eftersom det programmet inte hade en sen anmälan-knapp så blev det såhär. Jag är ändå jättenöjd och hoppas att jag kommer in :) jag har hört att man ska kunna byta mellan civ. ing-programmet om tillfälle kommer upp, och då ska jag försöka satsa på det. Men som sagt, jag skulle kunna plugga vadsomhelst nästan, att bestämma mig helt och känna "det här vill jag göra resten av mitt liv" ... vet inte riktigt om jag någonsin kommer att få den känslan. Livet är för kort!!

Igår firade vi pappas tjej som fyllde år och det blev en storslagen middag i form av hamburgare från den lokala grillen nere på hörnet av Hemköp :) fast det var jättegott, speciellt hennes hembakade jordgubbstårta som jag måste ge mig på att göra nån dag! Namnam.

Skickade ett brev till jobbet nere i Sydney i måndags förra veckan, det tog visst bara en vecka tills de fick det. Hörde att de blev jätteglada allihop och det värmer verkligen att man har så fina vänner på andra sidan jorden som jag saknar jättemycket. Inte konstigt att jag längtar tillbaka!! Jag framkallade lite bilder som vi tog innan jag åkte, och så skrev jag på ett vykort jag köpte med Söderköpingsvyer på. Skulle vilja skicka dem en god jordgubbstårta om jag så kunde! :)

Bästa bästa TCC =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du inte bli läkare då?

2011-06-22 @ 00:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0