Wanted: roomies

Idag har jag lunchat med mamma och gått en sväng på stan; det blev bland annat lite inköp på Kontorab till en liten present jag håller på att tillverka, och när jag stod därinne bland alla pennor och papper blev jag jättesugen på att sätta mig ner och börja skissa hemma vid köksbordet. För några år sedan kunde jag sitta flera timmar och bara rita. Farmor och jag hade helger när vi målade tillsammans, men tyvärr blir det inte lika mycket av  något av det längre. Nu när jag har lite tid över kanske det blir till att skissa lite igen alltså. Och farmor blir säkert glad om jag vill måla igen.

Har omvärderat hela min situation på en vecka och nu ser jag inte fram emot något annat mer än att sätta igång med plugget och framförallt skaffa ett eget place. Insåg igår när jag satt med en kaffekopp klockan 01 på natten att roommates inte skulla vara helt fel. En fyra med tre personer skulle vara helt perfekt och nu söker jag aktivt efter vänner som ska plugga i Norrköping som kan tänka sig att bo i en fyra. Helst folk man känner, och det drar ju ner lite på antal personer som kan tänkas passa in... men nåväl, drömma kan man väl få göra medan jag väntar på 16 juli och mitt första antagningsbesked.

Det här med att vara 20 år och kunna få gå och handla på Systemet är ju helt underbart, men fortfarande känns det alldeles för vuxet. Jag, Systemet, själv? I Australien köpte vi ju dricka i affärerna där, och det var inget konstigt alls. Men att handla dricka här hemma själv känns bara knäppt. Än så länge....

Är glad att det är så fint väder! Men har en dyngförkylning som jag tror är samma förkylning som jag hade innan jag åkte till Nya Zeeland, som har hängt med hela vägen genom Aussieland och hela vägen hem också. Har inte känt mig vidare frisk sen mitten av februari så det är väl bäst att jag blir riktigt sjuk så jag kan bli riktigt frisk också. Men firandet av Milla imorgon ska inte få några spärrar för mig bara för att jag är sjuk :)

Ut i solen och njut!
Jo jo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0