Holocene

Alltså, att jobba 21 timmar på mindre än 48 är fan inte normalt. Nu har jag en vakna-tidigt-dö-morgon kvar innan min enda ledig dag fram till februari (ja bokstavligen talat) som är torsdag. Det var mysigt att sova i stan men gud vad min säng är skön asså. Mmm. Börjar nu längta lite tills jag bor vid Norr tull. Mmm.


Ligger här och njuter av att ha fått hem mitt nya objektiv, ett Canon 55-250 mm med bildstabilisator. Så att jag kan zooma som fan också. Känner mig lite pryltokig med ny dator och nytt objektiv osv osv men jobbar man som en idiot så känner jag att man kan unna sig såna här saker. Jag intalar mig själv det när jag räknar på hur mkt mat man kan få för pengarna och ge till svältande barn i Afrika. Men, nästa grej jag lägger några tusen på blir fasen en (sol)resa. I påsk, sista minuten eller något. Behöver sol. Känner mig blek.


På tal om beach behöver jag inte träna så mkt när jag jobbar på Ica. Jag vet inte hur många 5-6-kilo tunga kartonger med fruset bake off-bröd jag burit idag, flyttat på från pallar upp på hyllor i frysen. Och mjölk. Vet ni hur tunga mjölkpaket är i flertal?!


Nu ska jag hugga in i kurslitteratur som faktiskt verkar intressant! Etiken börjar imorgon.
Drink to that. Vatten. Med treo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0