push push i rätt riktning



Jag har precis insett en sak. Just nu är jag lyckligare än vad jag varit på flera månader. Det har väl inte hänt något speciellt - ingen ny kärlek, ingen annan större förändring - men jag mår så bra iallafall! Jag trodde att det skulle vara jättejobbigt att börja tvåan och bara känna hur alla prov kryper närmare... men icke. Jag ser fram emot att lära mig saker, och det ska ni veta - detta säger jag inte ofta. Jag tror att skillnaden denna gång är att jag känner att jag har så många underbara människor omkring mig som bryr sig, och det känns sjukt bra. Inte bara kompisar och familj utan även andra, typ lärare och jobbpolare och så vidare. Och det är den där extra pushen, den där extra motivationen som får en att prestera. Vi får väl se hur det går i höst... och vår. :)
   Idag hade vi en sån där dag som man egentligen inte tycker om i vanliga fall. Brännbol kl 9 på morgonen i blött gräs. Ännu mera jobbigt var det för mig som inte tagit på mig rätt kläder heller... hursomhelst förlorade vi alla matcher men vi kunde lika gärna vunnit de två sista. Jag tar på mig förlusten av den andra matchen, där jag slog iväg värsta slaget som kunde tagit in våra 9 utespelare men inte! Racket var så halt att jag tappade det när jag slagit och därför fick jag ställa mig sist och ingen fick springa. Vilket skit....

Lite senare hade vi "klassfest" (haha) och körde en rolig tipspromenad i annan anda än vanligt. Jag tycker det var skitkul och det tyckte nog, faktiskt, de andra också. Det var ju Sara, jag och David som låg bakom planeringen av denna fantastiska timme med klassen. Det börjar nästan kännas som 9C och Ektorp faktiskt. Vilken tur att det är 2 år tills vi slutar :)
   Ikväll vet jag faktiskt inte vad jag ska göra, har inte pratat med någon om att gå ner på stan och se på alla saker som händer. Min gamla frisör Kevin ska uppträda och självklart ska jag ner och se det :) Men annars ska Camilla gå med sin kille och sen har jag inte pratat med de andra. Har haft lite annat att tänka på. Men imorgon när BWO kommer hit kommer jag nog försöka få tag i mina kära vänner. Hur mycket de nu kanske hatar BWO så kan ingen förneka att Martin är skitsnygg, haha. Och de vet ju inte hur det är att gå på konsert med BWO om de inte upplevt det ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

BWO är bäst :D<3

Jag tittade faktiskt på House i lördags förresten, första gången jag såg det, och det var asbra! :D Och jag såg din video där nere på ett äldre inlägg, den var jättecool :o

2008-08-24 @ 16:56:21
URL: http://gurkispurkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0