till alla klädaffärer

Va jobbigt det kan vara att gå på stan ibland, och verkligen leta efter en snygg tröja eller ett par svarta jeans utan att hitta det. Så var det idag när jag och Sara för ovanlighetens skull drog ner till stan (typ den femte gången denna vecka). Jag ville verkligen hitta någon snygg tröja att sätta på mig men det verkade helt hopplöst. När jag ska köpa kläder vill jag gå in i en sffär, se en tröja och bara känna "den där vill jag ha". Det kom ingne sån känsla idag - tills vi gick in på Team Sportia :) Där hängde en snygg Puma-tröja för halva priset. Den slog jag till på och sen även en t-shirt på HM.
  Men seriöst, kan någon förklara detta fenomen för mig. Här hemma har vi två speglar i hallen. I en av dem tycker jag att jag ser jättetjock ut med stora häfter osv. Vanliga komplex, tjejer vet ;) Men i den andra spegeln så tycker jag nästan att jag är lite halvt snygg i när jag tittar i den. Likadant är det på stan - i HM's och MQ's provrum kan jag tycka att jag ser snygg ut, men i provrummet på Stadium eller Vero Moda ser jag ibland fruktansvärt osnygg ut. Och alltså, jag vet att det har med skuggor och ljus och allt att göra men detta gör mig helt knäpp! Typ, jag vill inte prova kläder i provrummet på Stadium utan även om jag kanske passar i byxorna värjer jag mig från att gå in där och slänga på mig brallorna. Vilket kanske är ett köp mindre för mig och ett mindre sålt plagg för Stadium. Så till alla affärer därute - FIXA BRA SPEGLAR OCH PROVRUM!! ;) Så känner sig alla snygga och glada och köper mer kläder!

Nu ska jag äta klart min pasta Alfredo (jag känner hur jag bara blir fetare och fetare efter dagens tripp till alla provrumrum på stan). Sedan är det träning om några timmar. :)

byyyyeee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0