hela världen är så underbar

Den som tror att jag är en sån där person som går runt och oroar mig för vad jag äter kan glömma det. Det är klart att jag inte svullar skräpmat varje dag och dricker Cola till frukost, nä riktigt så illa är det inte. Men jag kan äta i princip vad jag vill i lagom mängder utan att jag går upp nåt kilo eller två. Jag har ganska hög ämnesomsättning och det är jag glad för, många har ju liksom jättesvårt med att hålla vikten. Men det enda jag har att klaga på är att jag på grund av ämnesomsättningen svettas så in i helvete mycket på träningarna eller om jag bara cyklat hem från skolan. Blir jag det minsta mer varm i kroppen än normalt så känner jag direkt närvaron av svett. Det är inte direkt så jäkla rock. Men hellre det än att se ut som en kossa efter mathelger som till exempel julen.

Igår då så kom Fredrika hit och vi hade planer på att ha värsta filmkvällen och hyra 2 filmer. Men så blev det inte bara för att videouthyrningsmojjen hade stängt redan innan kl 19. Så himla bajsdåligt. Nae så vi köpte chips, tre lådor Toffifee och en cola, gick hem till mig, satte på burken och där visades Harry Potter. Den såg vi. Fredrika är värsta HP-nörden, men nördig är ett bra adjektiv. Vi tog en nattpromis med hunden, och Markus Krunegårds "Jag är en vampyr" i Fredrikas iPod touch (nu borde ni märka varför jag skrivit "hela världen är så underbar" som titel om ni har en enda aning om Krunegård). Sen började minsann mitt nördobjekt på TV'n, Sagan om Ringen. Aragorn är ju så het och hela triologin är fruktansvärt bra. Jag har läst böckerna men jag tycker att filmerna är minst lika bra. Aja nog om det :D
Sen la vi oss och pratade till klockan var närmare 3. Upp vid 12, frukost, en promenad i solskenet och sen ner på stan. Hittade en tröja på Gina, en mössa och ett par fina hårspännen. Det blev jag glad för. Huhu.

Jag fick ju inte tillräckligt med pengar i julklapp för att köpa en systemkamera. Men jag har börjat fatta att den kameran jag har just nu är rätt najs den med. Eller vad säger ni om bilderna jag tog på "morgon"promenaden idag? Jag har inte photoshoppat dem eller något. Sanslöst fina tycker jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0