my heart will not go on

kk


Jag älskar Titanic. Varenda replik, varenda ansiktsuttryck... jag kan det. Leonadra DiCaprio och Kate Winslet är mitt favoritpar på vita duken, no doubt about it. Har förmodligen sett den här filmen fler än ett hälsosamt antal gånger, men vad gör det, jag älskar ju den. Och älskar man något så ja, varför avstå?

Men så finns det saker i livet som man inte får bestämma om man får eller inte. Till exempel pengar. Jag skulle behöva en hel hög med guldpengar för att kunna njuta av livet ordentligt. Låter ju jätteskumt, pengar är ju inte livet, men det underlättar verkligen att ha lite att röra sig med. Speciellt inför jul såhär. Och alla som tror att jag är rik bara för att jag jobbar på Ica - forget it!! Min senaste telefonräkning sen jag var i Spanien var liksom DYR. Och själva resan kostade ju några tusen. Sen slänger man ju pengar lite varstans när man är på stan och fikar eller så. Jag skulle egentligen behöva göra nån budget varje månad så det inte blir så här sista veckan innan lön varje månad... jag är tvungen att köpa alla mina julklappar EN dag innan julafton. Bajs på det.. men som sagt, allt ordnar sig.

Jag har också bestämt mig för att inte vara så feg längre. Igår fick jag tuppjucket på nån fjortis på Ica. Sen dess har jag känt mig som.... en helt ny människa! Haha, nävars, men jag är inte en så arg person. Fast jag borde kanske bli lite mer arg. Speciellt under vissa hockeymatcher. Tehe.

På tal om hockey ska jag alldeles strax slänga mig ut i skitvädret för att dra till träningen. Imorgon blir det sista dagen i skolan det här året som vi kallar 2008. Om jag får bestämma blir 2009 ett skitbra år, men av någon anledning brukar dom här "ojämna åren" vara lite tråkiga. Fast, jag kom just på!! Jag fyller ju 18 år 2009! :D Hehe...

Imorgon blir det fika och shopping med Fredrika på stan efter hennes spanskalektion. Om jag nu har råd med fika eller shopping. Haha. Puss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0