that's what all the people say

Det känns inte så jäkla bra att det är 22 dagar kvar till julafton, 20 dagar kvar till min nästa lön trillar in och att jag bara har lite mer än hälften av en tusenlapp på kontot kvar. Uschusch, johanna, ta dig i kragen. Jag får inte köpa en massa onödigt. Typ på Ica, två gånger i veckan säkert 150 kronor bara det. Nejmen nu ska vi inte koncentrera oss på min ekonomi, tehe.

Imorse dårå, så stod jag och gjorde mig ordning för dagen. "Plingplong, plingplong" - sms från David, Caroline är sjuk, första lektionen är inställd, skicka vidare. Jahopp, det gjorde jag. Kunde ligga i en timme till i sängen och kolla på när Björn G gästade Rix MorronZoo.(tack för att ni sänder på TV'n numera btw). Ursäkta men människan är ju bara söööt. Jag blir alldeles fjortis när jag ser honom. Varenda cell i kroppen vill liksom krama honom.
När denna stund av total nerkärning var klar tog jag min cykel och drog till skolan. Och helvete! Vilket skitväder! Jag hatar att bo i Sverige ibland! Eller inte ibland - väldigt ofta! Kan ju säga att jag inte precis var snustorr när jag gick in på DeGeer - byxorna (som var jeans tehe) var kalla, blöta och uttänjda. Har nog aldrig förr varit så irriterad på vädret som just idag.
Tisdagar suger ganska ofta för övrigt.

Men hursom. Jag kom över vädret efter ett engelskaprov, en lunch med Tantan och Max (vi tre rockar på engelska, klara först :)) och en eftermiddag med den lilla NV-klassen. Kemiprovet vi fick tillbaka gick BRA och nu behöver jag nog inte känna en större press på mig inför slutprovet som är nästa vecka. NAJS.
Jobbet dårå, ja det var som vanligt. Vi flyttade på barnmatshyllan och jag konstaterade än en gång att fotboll är en skitsport inför chefen. Inte för att jag kanske helt och fullt tycker så men bara för att retas lite. Det är ju kul.

Nu får jag minsann ta och lägga mig om jag ska orka upp på mattelektionen imorgon. Jobbigaste dagen på hela veckan imorgon - skola mellan 8 och 16 och sedan A-lagsträning på kvällen.
Kroppen och huvet gör redan ont. Men sånt är livet. Det är hårt. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Murreflax

Sluta skriv "dårå", får ryckningar i höger ögonbryn...

2008-12-03 @ 19:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0