you know it's not a secret

Min kära mor upplyste mig just om att jag ska gå upp kl 7 imorgon och börja jobba kl 8 - det känns inte så jäkla bra kan jag säga.
Imorse var det knappt att jag kom upp ur sängen. Det tar emot varje gång jag tänder lampan, känner hur pupillerna dras ihop och jag tittar ut genom fönstret. Mörkt, kallt, blåsigt, regnigt, lerigt, allmänt förjävligt väder! Varför kan det bara inte bli VINTER nån gång? Jag kommer ihåg när jag var fem år och kunde åka pulka såhär års i meterhöga drivor utanför på gården. Och så säger dom att det inte finns något som heter "växthuseffekt" och "global uppvärmning", yeah, right, my ass it doesn't!

Hade tänkt mig en lugn helg med jobb lördag och söndag, men helt plötsligt så ska jag nu döma en match på söndag innan jobbet. Så det blir inte särskilt lugnt här inte, plus att jag har en massa kemi att ta tag i - slutprov nästa vecka. Sen tror jag banne mig att jag inte har några fler prov förrän efter jul, vilket är helt sjukt. Jag förstår inte - jag hade helt inställt mig på att NV skulle vara mycket jobbigare än samhäll som de andra går...men det verkar vara helt tvärt om och det glädjer oss NV-are. Men inte de som går samhäll...

Hade tänkt fortsätta skriva lite mer men nu är det Idol, och Kevin och Alice kommer gå till final. Det ska bli spännande att se.
Fast det spelar ingen roll vem som gör honom sällskap i Globen - Kevin vinner ju hela tjottaballongen... lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0