arenarockens gudar

Igår var vi och såg Arn. Den var bara så jäkla bra, utan tvekan den bästa svenska film jag sett. Jag grät under två scener i filmen som jag fortfarande är tagen av. Helt sjukt är det så bra den är. Historia tillsammans med en story som får mig att tro på hopp och kärlek är precis vad man behöver i höstmörkret.
Innan det var jag och Camilla och hjälpte till på gymnasiemässan... störtkul var det faktiskt. Lite jobbigt med allt runtomkring och att man fick stå och gå i fyra timmar. Annars var den mödan värt och vi kanske värvat x antal nya elever till De Geer. Sen ska inte lunchen glömmas bort som var god, och det var kul att luncha med några lärare, haha. Clas är så klockren!

Har ni tänkt på hur bra Lars Eriksson är i Idol? Han gör precis det han vill och precis som han vill. Han försökte sig på både "Everybody hurts" och "Politik" och klarade det utmärkt. De andra idolerna körde på den säkra vägen medan Lars gick den där lite mer farliga vägen. Men oj, så han visade vart skåpet ska stå.
Mja, jag kan väl inte säga att han är absolut bäst för det är han inte. Robin E påminner läskigt mycket om David "jag-älskar-dig-kom-till-Sverige-snart" Cook, Anna B är sjukt speciell med sin röst och Loulou har störst utstrålning och glädje av dem alla. Faktum är att jag håller årets startelva av Idol som den rentav bästa. Kan tänka mig att många av dessa deltagare går långt.
Men kanske inte lika långt som Lars Eriksson kommer göra. Trots att han inte vinner, för det lär väl Kevin eller Anna göra.

Hursomhelst har hösten visat sitt rätta jag ordentligt och jag har falit in i en liten smått depp-situation. Känns onödigt att vänta med Teneriffa i 2 hela veckor till, men samtidigt måste jag göra alla hemska prov och inlämningar. Detta höstmörker och allt regn har gjrot att depp-musik snurrar mer och mer i min iPod. Som tur är räddas jag av att Coldplay gör depp musik  som ändå blir lite pepp i slutet. "Viva la vida" till exempel. Man kan ju inte göra annat än att älska Chris Martin.



Som sagt så har jag massvis med saker att ta tag i. Rummet har jag städat idag och nu har jag suttit här i kanske två timmar och sammanfattat biologin. Tänker mycket på det här med solen och att den faktiskt är en livsnödvändig källa till energi, och därför har vi faktiskt mycket mindre energi när den inte är framme lika mycket. Jag längtar efter SOLEN! :) Kommer ihåg när jag och Freddy satt på en flotte på sjön ute på hennes land i skimrande solsken och livet var bara så underbart... det var bara så perfekt liksom, man behövde inte oroa sig för något, det var bara naturen och vi. Hoppas att jag får den känslan tillbaka nu om två veckor, så man får sig en rejäl dos av lykopen. Annars får jag väl äta en massa tomater antar jag....

Nästa vecka blir det full rulle igen. Jag och Milla måste bestämma lite saker kring resan och plugga till en massa prov vi ska göra innan vi åker. Sen ska jag, Mirela och Angie på Björn Gustafsson o co, blir så roligt alltså.
Samma dag ska jag besöka massören och få reda på vad som står på med min kära fot. Jag vill ju bärja träna ordentligt igeeeeen.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0