beslutsångest en underbar dag

En underbar dag har det varit idag. Vädret har varit perfekt, vännerna har varit underbara, skolan har varit lagom lätt.
Det började med att jag trodde att jag kom försent till socialen imorse. Trampade som en idiot uppför Gamla övägen bara för att inse att vi börjar 10 minuter senare på torsdagmornar numera, på grund av att folk ska åka buss och sådär. Så det var ju lite onödigt att cykla sig svettig som tusan. Men iallafall, jag och Jennifer är väl ganska klara med vad vi gör och vad vi skriver, även om det inte känns helt hundra att jag verkligen förstår den japanska kulturen. Gabi tycker jag är paranoid som redan nu oroar mig för inlämningen nästa vecka, men hon skriver ju om sin egen kultur och jag satsar kanske ett snäpp högre vad gäller betyg än henne. Aja. Det får gå som det går.
Efter en mysig fika med flickorna Sara, Susanna, Gabi och Milla fick vi får oss att utföra några av uppdragen i klasskampen, bara för skojs skull! Orka komma sist liksom. Så vi satte igång med korvätande, trappbugg, lapplämnande och andra pinsamheter som skulle filmas. Jag till exempel erbjöd mig att göra allt i slow-motion under lunchen..ångrar mig lite bittert, men vi kanske leder över Marcus klass nu iaf. Viktigast är att inte komma sist. Sara och Milla KRÖP uppför Lärkabacken - något vi tyckte var oändligt underhållande, haha. Milla satte sig även i ökänd busschaufförs knä. Det var stark gjort.
Imorgon väntar små grodorna-dansen i trapphallen!

Efter skolan drog jag iväg till Media Markt... usch, vilken ångest att gå in dit och inte veta in eller ut. Efter mycket velande besyämde jag mig för en Logitech dockingstation för iPoden som man kan ha med sig på resan. Rätt bra ljud mnn det finns en ännu bättre jag vill satsa på sen, med radio och allt... iallafall, sedan grabbade jag åt mig en locktång som jag börjar förstå. Ska gå upp tidigt imorgon och fixa till mig, måste få bli lite fin ibland så man kanske hamnar i vissa personers ögonfång... tihi. Efter att ha bestämt mig för dessa två var det dags för valet av kamera.
Jag ville bara ha en bra kamera, men jag är inte helt säker på att jag gjorde rätt val nu. Jag ville ju verkligen ha en systemkamera... men va fan, det får jag satsa på nästa gång!! Man behöver alltid en mindre digitalkamera så nu köpte jag en sån här:

Ricoh Caplio R7 heter den. 8 megapixlar och 7,1 vidvinkelzoon med 1 cm makrogräns. Det låter rätt fräsigt? Den kostade egentligen 1990:- men hon som servade mig satte ner den till 1690:-, bra va? :) Den är helt okej med bättre slutartid än den gamla... men den gamla hade mycket bättre färger och sånt. Kanske får ta med mig båda på resan, vi får se.

Nöjd med dagens inköp är jag iallafall och det hela kalaset gick på lite mindre än 3000:-. Nu har jag lite pengar att lägga undan till resan och sen cirka en tusenlapp kvar att shoppa lite nödvändigheter till resan. Bland annat måste jag hitta ett par svarta jeans innan jag dör av klädesbrist. Måste hitta!

Här bjuder jag på ltie bilder från tagna av kameran idag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0