är man östgöte så är man...

Äntligen är jag hemma igen och äntligen kan jag slappna av, åtminstone en eller två dagar till. Jag har hunnit med att åka på Birka-kryssning som Gylleneskor-reporter och varit en sväng i Linköping idag med Alexandra. Trötts var vi båda två men det var mysigt, faktiskt, att göra grannstadens gator. Lite synd är det för dem att de inte fått vinna SM-guld i ishockey än, men igår fick vi glädjas åt Karlstad och Färjestads åttonde guld. Hade varit kul med guldyra i Östergötland men äh, man kan inte få allt här i livet. Nästa år, LHC.

På tal om ishockey har jag fått tag i hela klassiska Tre Kronor-matcher. Jag har nu 2003 års bragd i kvarten i VM att njuta av, när vi vände 1-5 till 6-5 och vann mot Finland, i Helsingfors, Finland! Jag kommer ihåg det som om det var igår, det var så sjukt kul att vara svensk och hockeytokig då och finländarna håller nog det datumet som ett av de mörkare i sin hockeyhistoria. Oj, så roligt det är att se gamla klassiska spelare i Tre Kronor-tröjan. Hihi. I'm such a nerd, I know! But I like it, höhö.

Och just det - jag vill faktiskt visa upp några av de fina bilder jag tog nu på kryssningen jag var på. Caroline Jönsson har körat i Melodifestivalen bakom bland andra Charlotte Perrelli och Martin Stenmarck, men satsar nu på sin egen karriär och underhåller på Birka på tisdagar. Och Niklas Andersson har varit med själv i Mellot 2 gånger, och nu i höst ska han medverka i uppsättningen av Cats. Riktigt sköna, båda två! Grymt kul att få prata så länge med så duktiga artister.




Och jag fick höra också att jag HAR en ganska grov östgötadialekt, något jag hade hoppats på att kunna dölja... Men tydligen märker folk utifrån det mycket mer än en själv och folket man lever med här nere. Den är ju så ful, så ful! Haha! Jag hatar verkligen ibland att vara härifrån - hellre göteborska eller norrländska! Vadsomhelst förutom östgötska (och skånska, men det räknas nästan inte som svenska, he he he...). Och så lägger en kompis Angelica upp följande underbara låt på sin blogg, och jag kan väl bara göra detsamma. Man kanske måste vara östgöte för att fatta humorn, men oj så roligt det är, haha.

Jag hoppas vid gud att jag inte låter såhär!
 


Aja, nu blir det sängen snart, SOVMORGON äntligen imorgon, haha. Puss på er och GLAD PÅSK! :)

Kommentarer
Postat av: mt* - vinn header på min blogg!

fina bilder! :)

2009-04-12 @ 23:30:09
URL: http://mariiette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0