när man ofrivilligt får tid...



Måndag, kväll - magen och ryggen gör ont. Natt: jag spyr. Och spyr, och spyr. Mamma sover inte en timme och jag spyr 2 gånger under varje. De gånger jag nickar till har jag nån skum dröm om nån stor apparat som påminner mig om det där hjulet i Lost. Kanske ett tecken på att jag kollat på det för mycket.
Iallafall var det dags för mig att få en släng av vinterkräksjukan, och gårdagen var inte trevlig på något sätt. Höjdpunkten var när jag lyckades få i mig en apelsin när jag låg i sängen och såg ett gammalt avsnitt av House på TV4. Mamma är helt underbar och tog ledigt några timmar från jobbet för att hjälpa mig. Det behövde jag verkligen. Jag kan inte beskriva hur illa jag har mått alltså.... så mina kära vänner - tvätta händerna och håll er hygien, ni vill inte åka på den här skiten...

Idag vaknade jag däremot av en mycket bättre känsla i magen och dagen har flutit på utan några spyattacker. Mamma gav mig frukost på sängen och dessutom fick jag BWO's nya skiva på posten. Och ett fint litet mörkbrunt kuvert där det stod att jag får tillbaka några tusen på skatten nu innan midsommar. Yay, det kommer gå till mitt framtida körkortstagande. Tack Skatteverket.

Nu sitter jag i soffan efter att ha dragit nätverkssladden hit så jag kan relaxa med datorn i knät istället för att blåstirra på den stationära med 22 tums plattskärm. Blir bara snurrig och mer illamående av den. Nej, nu kan jag skriva i lugn och ro medan jag kollar på den gamla klassikern Bevery Hills 90210 på TV400. Det går 2 avsnitt om dagen och de tär dom gamla bra, med Dylan, Brandon, Brenda, Kelly och co. De absolut bästa :) Jag minns när jag gick i femman typ och kollade på det varje dag, det var roligt att prata om en gammal 90-talsserie på rasterna. Allt som är bra behöver inte vara nytt :)

Nu ska jag slänga mig i soffan igen. Förhoppningsvis klarar jag av IV't imorn iallafall....

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha dom rasterna kommer jag ihåg ^^

2009-04-01 @ 21:23:48
URL: http://angeliicadanielsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj inte bra att må illa... Jag har oxå ont i ryggen men det beror på att jag har en dum bror som gillar att slås.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0