ingen vind kan blåsa omkull oss nu

Idag har jag verkligen varit en überskolkare. Den så kallade "hälsodagen" i skogen uteblev för oss, för vi tyckte vi är alldeles för vuxna för pulkaåkning. Så vi tog ett vuxet beslut att dra till Himpan istället för lite hockey och skridskoåkning. Det blev en alldeles bra dag och jag är glad över min skolk-dag. Förutom att vi hade  skitkul åt när Glenn hade sönder sina byxor eller när Tantan lyckades göra en och annan piruett, så lyckades jag ramla på mitt knä typ tre gånger. Jag haltar runt varannan vecka i skolan ändå så vad gör ännu en dag liksom. Men iallafall, ont gjorde det. Huhu. Men det var riktigt grymt kul. Och jag längtar tills jag kan köpa en likadan kamera som Freddy har (du ska få bilden på dig, Tantan, hon har bara inte skickat den än... men jag var ändå tvungen att ha med en bild från dagen, så.... höhö)


Tanken var att vi skulle se en film med skolan på eftermiddagen. Men när den började så spelade vi match för fullt inne i Stallet så vad skulle vi göra liksom. Såg den när jag kom hem istället och jag måste erkänna att den var riktigt, riktigt grymt bra. Jag är ju filmtokig så den berörde mig ända i i själen. "Into the Wild" heter den och får en att fundera över vad man vill med sitt liv. Eller alltså, man får sig en tankeställare om vad som är ett liv och vad som inte är det. Varför lever vi? Det måste finnas en tanke med det. Jaja, den var bra och får 4 plus av moi. Sådetså. Att han som spelade Chris i filmen var assnygg var inte till en nackdel heller. Jupp.

"I'm still standing for hope and glory" kommer ni att få höra i ett bra tag framåt,
från och med ungefär 4 veckor från nu. Kom ihåg de orden och minns var ni läste dem först. I sommar ska ni minnas vem som skrev dem. Just det, jag.
Vad jag menar med det här kommer ni märka kl 20 på lördag om ni slår på ettan. Tada!

Förresten så har jag stannat hemma från träningen idag för att jag verkligen måste plugga på svenskan. Måste måste måste. Men innan jag tar tag i det igen ska jag duscha. Så hejdå sålänge.



And I hope you'll find your freedom
for eternity

Kommentarer
Postat av: Tantan

Gah, du var bara tvungen att ta bilden där jag ser ut som en P10?!

2009-02-11 @ 22:22:55
URL: http://tantan.blogg.se/
Postat av: Bloggerskan

självklart! :D haha

2009-02-11 @ 22:54:39
URL: http://johannasofiafredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0