you were just not that into me i guess

Jag mår illa. Har gjort det, typ, hela helgen faktiskt, av olika och helt skilda anledningar. Det som jag mår mest illa för - det som gör mest ont - är någonting jag måste få bukt med. Sudda bort liksom. Egentligen är det ingenting att jaga upp sig för, för jag kan inte göra någonting åt skiten. Men jag känner för att må dåligt ett tag. Ett tag, tills jag har förlåtit mig själv att bli så lurad. Problemet är att jag inte vill vara ledsen över det. Om jag fick säga det jag vill säga till en viss person nu, så skulle det låta något i stil med det här.

Jag var beredd på det men fattade aldrig att det skulle hända så snart. Och jag vill verkligen ogilla dig och vara arg på dig och ledsen på dig. Men egentligen har du inte gjort någonting fel. Jag vill fortfarande kunna tycka om dig samtidigt som jag vill kunna hata dig. Och det är det jag är så messed up about. Att du inte kommer fatta vad du gjort med mitt hjärta och jag kommer vara för snäll för att prata med dig om det. Du kommer aldrig förstå vad du fått mig att lära mig om mig själv. Och om dig, förstås. Inte för att jag blivit mycket klokare på det. Men jag kanske har det aningens lättare att komma över dig nu. Så en gång för alla - nu lämnar du mitt hjärta. Du har ingenting kvar att hämta där. Och jag vet att det aldrig blir som jag ville att det skulle bli. Gör vad du vill. Du förtjänar inte mig och jag kommer hitta någon mycket bättre. Som verkligen vill ha mig och som verkligen visar det också. Bara så du vet det. Och så att jag själv vet om det - det är faktiskt viktigast.
Dags att bry mig om mig själv nu. Så puss på dig. Och hej då. Det var kul så länge det varade!



Sådär. Så skönt. Nu har jag det ute i vida världen. Men varför ska man hålla inne med allt för, egentligen? Åh vad skönt det är att ha en blogg att skriva i. När jag tänker på det kanske jag borde bli låtskrivare istället. Om någon har Håkan Hellströms mobilnummer, säg till. Så kan han och jag kompa ihop. Det skulle väl vara alldeles übertrevligt :)

Nej men nu ska jag slappa efter en jobbdag. Gick ju faktiskt upp kl 8 imorse. Känner mig produktiv. Och ohälsosam.
Hejdå bloggen! Hej chipspåsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0