I'm shopoholic

Imorgon får jag min efterlängtade lön som jag har väntat på sen jag blev väldigt pank för ungefär 2 veckor sedan. Folk tror inte på mig när jag säger att jag inte har pengar, men, ärligt talat - de försvinner bort fortare än ni kan ana. Och när man ändå får rätt mycket pengar varje månad blir man på något sätt så beroende av det att man glömmer bort att det finns annat att oroa sig för. Eller iallafall bry sig om. Jag tycker inte om att oroa mig.

Hursomhelst. Efter det här årets hittills skummaste lektion med vår svenskalärare - kanske den skummaste någonsin med henne, och det var inte ens en lektion - så drog jag, Sara och Milla ner på stan. Var verkligen inte glad över det faktum att jag och några till i princip skulle kunna ha varit helt lediga idag, då vi bara hade den där jävla svenskalektionen på hela dagen i skolan. Aja, vad gör det om hundra år.
Vi gick iallafall ner och fönstershoppade och jag spanade förstås in en massa potentiella klädinköp. Stötte även på kalaspinglorna Jorunn och Julia som hade gått miste om den skumma lektionen med Fiona.
Letar febrilt efter ett par snygga svarta byxor men det ser ganska hopplöst ut att hitta ett par såna i den här delen av Östergötland. Iallafall i en ganska bra prisklass runt 500 spänn. Nej, så istället ska jag köpa ett par leggings och en väldigt fin mysig tröja till det imorgon efter skolan. Jag börjar därför känna mig som värsta shopoholicen... usch.
Annars ska större delen av min lön sparas - jag ska köpa en systemkamera om en månad!! Hihi! Då ska det fotas hej vilt ska ni veta.

Och en annan grej ska jag förklara nu. Har varit lite hemlighetsfull kring det här. Men nu ska jag förklara.
Ni vet väl alla att jag gillar att skriva och att jag diggar Melodifestivalen? Hade ju en mindre kärleksförklaring till det där eventet för några dagar sedan här på bloggen. Hursomhelst så har jag sedan 2 år tillbaka skrivit en blogg lite då och då på en sajt som heter Gylleneskor.se - mest om Melodifestivalen. Jag brukar ju inte skriva så mycket om det i min egentliga blogg (den här), eftersom jag inte tror att intresset för det är så stort bland mina vänner... haha. Så då har jag skrivit där istället, och för några månader sedan började jag engagera mig lite mer kring sidan och skriva lite mer än innan. Det låg då ute en förfrågan om man ville jobba ideellt för sidan under Melodifestivalen. Självklart frågade jag om jag fick vara med, och nu har jag då blivit det.
Grejen är, att jag har i och med det här lilla "arbetet" som skribent på sidan även får vara med om att vara på plats under Melodifestivalen, backstage, for real. Jag kommer vara webb-reporter för Gylleneskor när Melodifestivalen kommer hit till Norrköping, något som innebär ett riktigt journalistjobb typ - jag ska faktiskt ta ledigt från skolan på torsdagen och fredagen för att kunna vara med till hundra procent. Vet inte riktigt hur mitt arbete kommer se ut, jag kommer att jobba med några andra och rapportera för sajten (som har växt betydligt på sistone), och jag tror att jag kommer att få vara med om rätt coola saker. Bland annat få vara med på repen som bara press får vara med på. Och så vidare.... vet inte riktigt mer nu, men där har ni det, ni som undrat vad fan jag gått och snackat om när vi tagit upp att Mellot ska vara här i Norrköping iår. Det är vad jag har att se fram emot just nu.

Aaah, vad skönt att få förklara det. Varför jag kom att tänka på det var för att min snart inköpta kamera då kommer till väldigt bra användning! :)

Nu ska jag lämna er för att plugga lite matte, men innan det - tycker ni att jag ska färga håret ljusare eller mörkare? Snälla, hjälp mig, jag behöver det! :)


Snääällla skrrriiiiv vaaad niii tycker :D

Kommentarer
Postat av: Julls

Jag tycker typ.. öhm, nog antingen eller och att du kryddar't med rött haha, behöver seriöst förstärkning på den här fronten :p Men du, ta det ru tycker är finast, jag är sämst på såntdärnt med hår - galet övertygad om att det kommer bli skitsnyggt i vilket fall! Puss o kram ru

2009-01-26 @ 20:51:25
URL: http://capplin.blogg.se/
Postat av: Murre

Hellre Adriana Lima än Lindsay Lohan iaf...

2009-01-26 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0