parents?

Ibland kan det vara trevligt att ha föräldrar. Men ibland - alldeles för ofta! - så är det verkligen inte alls trevligt med föräldrar. Speciellt mammor. Dom oroar sig för mycket, alltså waaay too much. Dom erkänner aldrig att dom har fel. Och dom tror alltid att dom är bäst och vet bäst. Iallafall så stämmer det in på min mamma alldeles för bra.

Idag efter 6 timmar skola och 4 timmars jobb på varandra så kom jag hem. Direkt var mamma på mig att jag var tvungen att installera nån boxjävel - igen - och hitta alla kanaler.
"Varför ska jag göra det nu för? Klockan är halv nio, jag är skitrött, jag orkar bara inte. Jag gör det imorn", sa jag. Nähä, då blir mamma tokig och MÅSTE verkligen se nyheterna kl 22 och nåt annat skitprogram på femman. Fine, jag försöker väl.
Och medan hon är ute med hunden försöker jag med allt. Det funkar inte, boxen får ingen signal. Det berättar jag när hon kommer in, och då haglar orden. Jag måste ha gjort något fel, "nån kabel måste du ha kopplat in fel". 
Sen bryter det loss - jag måste ha gjort allting fel. Hon gör ingenting själv utan klagar bara på att jag alltid gör saker och ting fel. Så säger jag till henne att göra det bättre själv, näe - då säger hon att hon inte kan veta vad jag har gjort och inte kan sätta sig in i det.
Jag idiotförklarar henne, hon garvar och ringer Tele2. Självklart tar det 10 minuter och så har snubben på andra sidan telefonen instruerat henne till punkt och pricka hur man gör. Kanalerna hittas och hon är såååå himla nöjd med sig själv. Hon sitter och småflinar.
Men nu tänker jag ignorera henne resten av kvällen. Gud vad jag längtar tills jag flyttar hemifrån. Visst att det är skönt med nån som alltid lagar mat och tvättar (diskar får typ alltid jag göra) och "är där". Och man älskar ju sina föräldrar såklart.
Men just nu alltså... så är jag så trött på min mamma som det bara går....
Snälla sig att det är någon mer än jag som har såna här föräldrar?

Aja! Annars har jag haft en rätt bra dag i skolan, allt går för fort och snart är vi säkert framme vid sommaren. Herregud va fort gymnasiet går. Jag har idag förresten lagt ett förslag om att åka till London under påsklovet. Det återstår vilka som fortfarande är på idén, men flygbiljetter fram och tillbaka kostar just nu runt 600 spänn, så att boka snart vore väl på sin plats.
Näe men vi får se. Jag längtar bara efter att ha någonting att längta efter nu. Melodifestivalen - visst det är kul, men samma sak varje år. Och iår kommer BWO iallafall inte vinna, det kommer Måns att göra.

Nej ta mig till sommaren och kärlek!! Jag vill ha sommar nu! Sena kvällar med musik och tunna kläder. Bad och god mat. Snälla....?

Förresten, tack till Tan-tan som läste mitt blogginlägg från igår och visade det idag :D Man blir faktiskt glad av att få en spontan kram! Vi borde göra det mer, alla människor runt om i världen.
We should have an official Hug Day! Officiell kram-dag... typ en gång i veckan.... vad sägs om det? Måndagar skulle sitta fint. Tror fan att jag ska börja krama folk på måndagarna och bara visa att jag uppskattar att jag har alla fina människor runt omkring mig.
Hm. Det ska jag göra.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Tantan

Min mamma är precis likadan! Då är det inget som ligger i min familj! :O Som jag skrev på din bdb så är jag på London, 110 %! :D



Tycker att en Hug Day vore precis vad alla behövde, döbra idé! Och varför bara "en" gång i veckan? ^^

2009-01-14 @ 20:34:15
URL: http://tantan.blogg.se/
Postat av: Murre

Haha mina föräldrar är perfekta, SUCKERS!

2009-01-14 @ 21:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0