die hard believers

Visste inte vad jag skulle skriva så tog det som nån person i Criminal Minds på tvn i bakgrunden. Och tjaa, det blev väl inte världens sämsta titel.

Jo igår var en lång dag! 22 timmar var jag vaken. Typ nästan rekord - förra gången jag var det flög jag till USA, höll inte reda på hur länge men det var en lång resa. Iallafall var det jobb mellan 7 och 15, och det flöt på helt ok. Hem, duscha, slänga på sig något som såg i det närmaste bra ut på mig och så "hej Feliecia och grattis på födelsedagen"! Middag hemma i hennes fina vardagsrum blev det och det var sjukt mysigt. Efter någon timme eller två drog vi ner och tittade en halvtimma på det extremt braige Salem al Fakir som spelade gratis utanför Munken. Eller, ja, vi behövde inte betala nåt för att kolla - om han spelade gratis vet jag inte, haha. Sen så drog och mina vänner ut på krogen, Otten närmare bestämt och det var überskoj. Finns en hel del att säga om saker och ting, både bra och dåligt, men en grej jag kommit fram till är att jag föredrar Hugos faktiskt. Folket där är mer som mig, typ. Iallafall var jag där för att dansa och det gjorde jag, bland annat till MJ och det var så himla snyggt när alla verkligen sjöng med i låtarna, och kanske tänkte att "låten är jäkligt bra", snarare än att "hm, den här musiken igen?". Men dansade gjorde alla - tänk om MJ fått se allt.
Aja. Little too late for that. Jag dansade. Lite smått trött sen jag gick upp klockan 6, men men! Är man positiv som fan går allt bra, eller hur var det nu?

Jag, Freddy och Love drog till Donken vid kvart över tre och jag slängde i mig en McFeast - godare hamburgare har jag inte ätit på länge. I och för sig äter jag inte hamburgare så ofta. Men ändå... Med värkande fötter drog vi oss sedan hem till Freddy där jag sov över. Alldeles perfekt blev allt till slut. Och Fredrika var en glad tjej! :D

Sen har jag bara jobbat idag. Jag har verkligen tur med vädret kan man lugnt säga - jag trodde att jag skulle spendera 3 jobbiga veckor därinne och avundas alla som har semester - men så fel jag hade. Känns grymt att jobba ihop pengar när vädret ändå suger och och alla andra är på sina landställen eller som i Davids fall, är ute och seglar, och deppar över kasst väder. Nej, när alla andra klagar på vädret ser jag det från den ljusa sidan. Som man alltid ska se allt från!

Och en månad har nu gått på mitt sista sommarlov. Usch vilken tanke. Att aldrig mer få ha ett riktigt lov. Samtidigt känns det som att hela världen väntar och att the best is yet to come. För jag är en believer, minsann. Kanske är det det dagens titel är till för. Och nu ska jag tro på att det går att somna. Puss puss tjing tjong kram kram.

J.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Du ska bara veta att det har varigt ganska så skönt att ha haft dig att prata med dom senaste dagarna och att man kan lita på dig

Stor kram till dig

2009-07-13 @ 02:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0