la uva

Roligt dag igår! Hade inte planerat att göra så mycket efter jobbet men efter lite turer hit och dit och efter en borttappad mobilladdare så hamnade jag i Söderköping med Alexandra och vi gick och åt spansk mat på La Uva. Tog en glass som var hemgjord italiensk så visst var vi überkulturella! Haha. Alldeles jättetrevligt var det.

Imorgon spelar Jutu på Ullevi. Ja, U2. Några av mina äldre släktingar har nämligen reagerat på detta band, "u-två", så nu heter de Jutu istället. Iallafall så skulle jag vilja se den konserten som jag tror är helt sjukt bra. Kommer ihåg att dom spelade på Barcelonas Camp Nou (där nu jag och Fredrika snart ska se Zlatan spela i Barcelonatröja) först och det blev värsta rubrikerna i tidningarna dagen efter - jag läser ju tidningarna på jobbet hela tiden. Vid det här laget kan jag nog få schysst många rätt på ett nyhetsquiz om sommaren, hehe....

Ja men grejen är iallafall att i vintras köpte mamma en biljett åt mig till Coldplay och sa, "oj oj oj, men det är ju 9 månader kvar tills des, JÄTTElång tid". Yeah right, nu sitter jag här och det är 3 veckor kvar. De senaste veckorna har jag bara spelat MJ-musik i min iPod, men jag kanske borde köra lite Coldplay nu när vi snart ska dit.

Men MJ är ju bara så bra. Har blivit lite annorlunda iställd till all annan musik, och det är konstigt men: om man kollar på hur MJ skapade musik, hur bra den är, hur han berörde miljontals människor världen runt, hur han slet för att ge fansen en perfekt och fantastisk show, hur han revolutionerade svart/vit musik; allt han gjorde. Om man ställer det mot vilken annan artist idag så framstår de mer eller mindre som talanglösa. Det är sjukt men det är sant. Heja MJ.

Idag hade jag tänkt att slappa men min fina lilla förkylning har gjort att jag känner mig hängig, snurrig och lat, så jag njuter inte riktigt av det. Satt framför TV'n och kollade på Extreme home makeover förut och åt mjölkchoklad. Typiskt lov-beteende. Väntar på bättre tider.
Lite senare kommer Milla och hämtar mig så vi kan åka ut till hennes land och se på film. Är så glad att jag gick filmkunskapskursen för den gör det ännu mer kul att kolla på film :)

Nu ska jag gå och snyta mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

überkulturella är bara förnamnet!

2009-07-31 @ 21:10:28
URL: http://jonssonalexandra.blogg.se/
Postat av: Max

Tiden går alldeles för fort... Damn the human psyche!

2009-07-31 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0