just dancing in the dark

Kanske har nämnt det här förut, men allt var så mycket lättare när man var barn. Imorse såg jag och Robert på nyhetsmorgon och dom tog upp i vilken ålder man som börjar märka "extensiella" saker, vad det nu innebär (uh... Max?) och en expert sade att, jo, i femårsåldern börjar man förstå saker som till exemel saknad och känna av utsatthet om man nu gör det. Det slog mig då hur allt var lättare förr i tiden när man var typ, under 10 år och slapp tänka på saker som att sminka sig, köpa kläder själv (för det gjorde ju alltid mamma), massa prov i skolan, att palla allt jobb, ecetera... Ni vet. Det var enklare.

Så när mitt nya Visa-kort damp ner i brevlådan idag kändes det verkligen som att man börjar bli vuxen. Nu får jag till och med betala mina egna räkningar också, vilket känns sjukt. Och så börjar man falla in i ett förhållande nu, vilket känns skumt men ändå alldeles underbart. Måste bara få känna att allt går i rätt takt så kommer allt ordna sig. Det gör det ju alltid, på ett eller annat sätt :) Måste bara påpeka också att mina vänner betyder allt för mig och att jag bara vill ge er alla en stor kram. Kraaaaaaaaaaam!

Det är dessutom sol ute nu och inne på Ica är det faktiskt svalt för en gångs skull. Imorgon ska jag jobba, 7-15, och jag kommer nog känna mig minst lika trött efter det som efter 12-20 idag. Sen så ska jag och förhoppningsvis några av mina polers dra ut till poolen ute på Skälboö och steka en eller två dagar av dessa fina som ska komma. På måndag börjar jag jobba som ett svin igen med totalt 3 helt lediga dagar på 3 veckor. Yikes. Men det går nog bra.

Och jag måste bara sluta tänka så jävla mycket. Under tiden av året som man går i skolan så har man så mycket annat i huvudet än sina egna känslor, men så när sommaren kommer så finns det så mycket tankar man måste ta itu med. Så har det varit 3 somrar i rad nu - i början av den har jag alltid fallit in i en slags "depp-period" som inte är så depp men som ändå... är det. Därför behöver jag vara med mina vänner ute i solen och prata om allt och inget. Snälla, säg att vi gör det. Så bjuder jag iallafall Max på en pizza.

För efter den här sommaren så kommer jag iallafall vara en rich bitch. Så det så.

Puss och allt solsken i hela världen på er!

Kommentarer
Postat av: Julls

Hahah jag hörde precis rykten om att du planerar att stjäla min bror imorrn (idag), sneaky ;) Men han ser fram emot det väldigt mycket iallafall - och fika snyggt!

2009-06-24 @ 00:27:43
URL: http://capplin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0