gimme your heart

Kan knappt fatta att jag sitter och lyssnar på Johan Palm, indiemänniskan som var med i Idol och som nu har blivit en produkt för kommersiella syften för lite höjdare som vill tjäna lite pengar på fjortiskulturen. Och då kan man ju undra varför jag sitter och lyssnar? Tjao... vill bara veta hur bra han är på skiva. Inte jätte jätte dum faktiskt. Musiken är liksom okej. Men det är just att det är Johan Palm som gör det hela... skumt.

Idag har jag avverkat 4 timmar i sal 600 med en massa annat halvt nervösa människor och skrivit slutprov i fysik A. Gick väl sådär, har i efterhand kommit på att jag gjorde ett antal slarvfel. Men fel gör alla, och bara det räcker till VG, kanske VG plus, så är jag nöjd. Jag är inte alls bra på fysik egentligen. Mycket handlar faktiskt om tur, något jag haft några gånger nu. Nån gång tar det väl slut antar jag.
Imorgon är det en sån där härlig början på en långhelg och jag ska åka ut till landet till min farmor som är ensam därute medan farfar fortfarande är kvar på sjukhuset. Lilla farmor behöver lite sällskap och jag ska nog lyckas få henne att le lite. Pappa och jag kanske lyckas med att övningsköra ytterligare lite, samt planera nästa veckas fest. Woho, det är snart det. Det blir lattjo! På fredag blir det 18-årsfest och i helgen jobbar jag både lördag och söndag kväll. Blir spännande att se hur jag ska lyckas läsa in 200 sidor filmkunskap, läsa igenom hela rättskunskapskursen inför måndagens seminarie samt skriva en romananlys på dessa 4 dagar. Yay liksom.

Nu är det faktiskt bara 5 dagar kvar tills min 18-årsdag och jag känner hur måndagen kommer att bli riktigt rolig. 18 år fyller man inte varje dag - kommer kännas lite skumt kan man säga, men oj så roligt att få göra i princip ALLT man vill, förutom handla på systemet. Cooooooligt.

Nej nu ska jag byta musik, Palms skiva suger lite.

My baby don't mess around because she loves me so
Because I know for sure



...hey ya!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag såg Johan Palm på en live-show ifrån NY.

Helt sjukt hur den killen avancerar.

Man ska fasen göra sig förtjänt av uppmärksamhet.

Inte tvärtom. Då är det fel på systemet.

2009-05-22 @ 23:05:03
URL: http://capplin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0