Vad är det för fel på mjukisbyxor?

Såg nåt på startsidan till blogg.se, nåt om att mjukisbyxor inte skulle vara bra. Nån modemänniska tyckte det iallafall. WTF?! Är det något jag älskar så är det mjukisbyxor. Naturligvis går jag inte ut på krogen i dem, men kan mycket väl tänka mig att springa ärenden och även i nödfall gå på stan i mjukisar. Vad är det för fel med det? Man bestämmer väl ändå själv vad man vill ha på sig? Det här med mode och att se hur bra ut som helst går ibland för långt. Ibland ser jag tjejer som är sminkade så hårt och har kläder som sitter så tajt att man bara vill kasta in tjejen i duschen och ruska om henne eller nåt. Bli lite skitig. Acceptera att man inte behöver lägga ner tusenlappar varannan månad på smink. Oftast ser killar knappt när man har smink på sig eller inte, och inte heller bryr de sig om vad man har på sig (de kan inte ett skit om mode, iallafall inte tjejmode - med undantag för en och annan bög). En sak jag har lärt mig sista året är att tycker du själv att det är snyggt (oftast är det ju det som finns på H&M t.ex.) och känner du dig bekväm i det, så räcker det. No more liksom, man behöver inte köpa grejer bara för att det är inne just nu. Och man ska definitivt inte sluta ha på sig mjukisbyxor trots att man vill, bara för att nån modebloggare tycker att det är ett fashion no-no.

Efter denna lilla avhandling så kan jag berätta att helgen flutit på galet bra. Igår jobbade jag förmiddag/dag och på kvällen var jag i Åby med en massa fint folk och grillade för första gången i år. Jag stod för kvällens fail med mina små potatispaket men kunde frågan om vart palt kommer från (Piteå, om nån undrar). Kom hem runt halv ett, sov till elva och läste 70 sidor i Män som hatar kvinnor. Och det är intressant att en bok lyckas hålla mig lika intresserad som Twilight-serien gjorde, det trodde jag knappast. Begav mig mot jobbet, jobbade och lyckades bli halvirriterad på en handfull saker. Men som jag insåg igår - jag har ett jäkla bra jobb och det är bara att tänka på pengarna!! =)

Just nu är det en timma kvar av det sista riktiga lovet i mitt liv och det känns uppriktigt sagt lite knasigt. Lost slutar snart sändas och jag har snart tagit körkort. Time flies. Just nu får tiden gärna flyga till sista helgen i maj, då allt pluggande definitivt är över på iallafall ett år. YIKES. Och gud så underbart....
PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0