Respire moi

Nu har jag bara en jobbtid kvar innan sommaren är slut, tisdag 15-22. Sen återstår bara två månader typ innan jag beger mig på en flygresa förbi London och Singapore innan jag landar i slutdestionationen Sydney, Australien. Även om det förstås ska bli så j-a kul att åka till Aussieland, så förstår ni nog inte riktigt hur sjukt det känns att veta att jag kommer befinna mig så himla långt bort från er.

Hursomhelst, om inget oförutsett inträffar (t.ex. surfingolycka, spindelbett, ormgift, känguruattack (...?)) så kommer jag hem senast den 25 maj nästa år - då fyller jag 20 år och det ska firas på hemmaplan kan jag lova. Men det viktigaste är faktiskt att jag verkligen vill börja plugga på hösten 2011 och jag redan nu börjar se över mina alternativ. Visserligen har jag väl redan gjort det men nu vet jag ju att jag verkligen SKA plugga nästa höst, så jag tar det hela lite mer seriöst nu. Jag satsar på KTH och arkitektprogrammet - chansen finns faktiskt att jag kan klämma in mig bland de 62 platser som finns - men funkar inte det har jag bestämt mig för civilingenjör i medieteknik. Jag vill inte börja tänka för mycket för då kommer jag aldrig kunna bestämma mig (speciellt inte när jag är i Australien) så det bästa är att rikta in sig på något redan nu. Och Stockholm och KTH är målet nu.



Jag ska ta en tripp upp till Stockholm i september för att kolla runt lite på skolan och vad det är för slags människor som går där... Lika salig blandning av människor som det var på DeGeer förväntar jag mig inte precis, men vill gärna komma över mina fördomar om att alla killar har bakåtslickat hår och leker stekare på Stureplan.

Den här fina måndagen fortsätter med att jag ska duscha och dra mig in mot stan för att träffa människor jag kommer sakna redan när jag stigit ombord på flyget på Arlanda. Det skulle ju vara fint väder idag...? Antar att sommaren är över. Igår såg jag ju de första bruna löven utanför dörrarna till Ica och det var mörkare än mörkast när jag gick hem från bussen. Höst.... fy, sommaren gick fort.




Förresten så är det här en av världens finaste låtar. Ignorera att det är klipp från Grey's anatomy hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0