And now I'm all yours

Någon smidig person lyckades gräva sönder en kabel här hemma i området i tisdags och alla som har Bredbandsbolaget fick verkligen "uppleva mer" när internet legat nere i två dygn på grund av det. Förutom diverse problem med att ta reda på hur mycket pengar man har via nätet/kolla busstider/betala räkningar så var det lite uppfriskande och samtidigt skrämmande att inse hur beroende man är av nätet. Säger som min gammelfarfar sa när han läst om den nya företeelsen i tidningen; "'Surfa på nätet' - vad FAN är det?"

Dagens äventyr var att köra pickupen till Linköping och spendera tid till att köpa inredning till mitt rum. No way att jag missar en chans att inreda någonting och får bestämma helt själv. Tvingade halvt om halvt med mig David i bilen men han fick äta på Subway iallafall. Och hjälpa mig att bära mycket tunga saker, he he he.

Och just det - den DÄR filmen har jag sett ikväll. Försöker för mitt liv komma på varför framförallt killar hatar/ogillar serien så mycket. Visserligen är storyn vänd till tjejer, och dialogen (eller för den delen storyn) inte den mest spännande, samt att film ett och två haft sina brister. Men alltså. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att få "vanliga" filmintresserade att se den. Man får försöka be om öppensinnighet och för dem att vara fördomsfria.

Eclipse är rent visuellt en fröjd - jävlar i havet, varulvarna ser ju faktiskt RIKTIGA ut. Allt är mörkare, mer råare, mer intressant än de andra filmerna. Bakgrundshistorierna är galet bra, ljudet av vampyrer som bokstavligen talat går sönder är underbart (jo det är det), blodet som rinner ser äkta ut. MUSIKEN, för att inte tala om musiken. Älskade när Muse låt kom på. Samma snubbe som gjorde musiken till Sagan om Ringen gjorde "the score" till den här filmen. Det märks. Hell, vissa av skådisarna är ju riktig lovande dessutom. Sen att hon som skriver manuset inte håller måttet är okej, för det är ju inte så hiskeligt pinsamt den här gången och alla comeback lines är ju faktiskt roliga.

Nej, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva varför Eclipse är så bra. Den följer boken perfekt på alla sätt och har både hjärta och smärta, och riktigt blod den här gången. Ni av det andra könet kan inte säga något dåligt om Twilight-serien igen förrän ni har sett den här. Troligtvis inte den bästa film ni sett, men definitivt tillräckligt för att ni kanske ska förstå att det finns en liten storhet i det här som vissa kan älska och förlora sig i.





Imorgon väntar möbelihopskruvning i Söderköping, kom förbi om ni har lust, jag bjuder på saft!
Hela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0