Tjejigare kan ingen vara

Jag är i ärlighetens namn inte särskilt tjejig. Mode förstår jag ju, men smink har jag aldrig fattat en passion för. Jag spelar ishockey, en svettig sport som handlar om att åka runt på halt underlag och slå på en rund plastbit med en pinne av trä (eller numera av konstgjord plast... fast plast är väl alltid konstgjort). Jag kan bli svettig utan att känna att världen går under och jag kan absolut äta det mest onyttiga som finns och svulla tills jag spyr (typ). Så hur tjejigt ett besök på ett Twilight fanevent må vara så kräver jag att inte kallas.... tjejig. Typ?

Sandy kom till Sthlm vid halv tolv och efter att ha letat efter varann i typ en kvart så blev det mycket av alla killars favoritsysselsättning: shopping. Några (-många-) hundralappar fattigare satt vi på kinarestaurang (tack för det Sandy!) och sen drog vi till Hovet. Hovet ja.... jag tror nog inte riktigt våra öron är gjorda för den ljudnivå som var inne på arenan. Tänk 8000 tjejer - och tja, 25 killar kanske - som fullkomligt SKRIKER for two hours straight. Jo det känns. Men fasen, vad grymt det var. Kristen och Taylor var lite smått overkliga när de stod där, i Sverige, i Stockholm, i samma lokal som jag. Skumt. Dagens fail var att vaktfan tog min systemkamera och mitt dyra pressbyrå-vatten av någon anledning jag inte fattade. Så det blev inte mycket bilder...



   Call us crazy, men posa på röda mattan var fett.

Resan till T-centralen var väl sisodär - tänk att du står på ett tunnelbanetåg utan AC och det är 120 tjejer i samma vagn. Dels är det varmt utav bara helvete, dels knuffas alla, dels skriker alla så fort tåget gör en oväntad inbromsning av det mildare slaget, dels fattar vissa inte var som menas med "stå inte lutade mot dörren". Inte det roligaste, men sen blev det Pizza hut och Sandy tog tåget hem.


  

Och så var det galet fint att se solen gå ner över Stockholm också.

Till sist, ett alla fashionistas måste och ännu ett tjejigt inslag: det jag inhandlade idag :)
En cardigan, två tröjor, ett par jeans och - lyssna nu - en "balcony bra". Balkong-BH..?



Nu tragglar jag mig igenom Rybaks nya album, helvete vad jag är oförberedd inför imorn. Tur att mötet är halv tre....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0