Varje gång du möter min blick

blir min värld en aning större.

I den lilla sinnesnärvaro jag har med lite feber, lite snorig näsa och mycket ont i halsen så tänkte jag skriva lite om min dag. Och det är ju ganska lätt, eftersom den spenderats hela dagen i Norrköping, på jobbet. Vi hade först säkerhetsutbildning - vilket faktiskt var väldigt bra - och sedan var det dags att dra på sig kockkläder och promota vår nya salladsbar. Jättefint och fräscht - tyvärr blev det på bekostnad av den stackars thaimaten som blev över. Jag skyllde på regnet, chefen skyllde på studenter som inte ville gå ut i regnet och köpa sin lunch. Undrar hur jag gör när jag börjar plugga? Ett lyxproblem att hantera då antar jag.

Well, sen jag åkte hem har jag sett på House, ätit upp lite av den överblivna thaimaten (den bra sidan av att det blir över mat) och diskat, städat, duschat, tvättat. Och lyssnat på musik och insett att min tid med Spotify är på väg att rinna ut. Måste googla och se hur fan jag kan fixa så att det får att lyssna nere i Australien. Någon som vet hur man kan gå tillväga? It's my drug, dammit.

Igår var förresten två fina vänner här på dagen innan jag drog och jobbade. Vi lunchade och gjorde jättegoda "pizzor" som inte riktigt var pizzor. Vi köpte lantbröd och skar upp skivorna horisontellt (hoppas ni fattar haha) och hade på tomatpuré, skinka, mozzarella, oregano och diverse grönsaker. In i ungen och gissa om det var gott! Fick idén från att vi åt något liknande i Barcelona när vi var där förra hösten. Det var verkligen sjuuuukligt gott... Vi åt sallad till och såg lite större delen av Notting Hill innan vi var tvungna att dra in till stan. Verkligen en feel good-film, den får en fasen alltid att dra lite på smilgroparna.



Nu ska jag hoppa i sängen för att förmodligen vakna med en dyngförkylning imorgon, yaaaaay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0