Help, I have done it again

"Breathe me" är min depplåt. Bland det finaste man kan lyssna på en kväll (natt?) som denna. Skulle också passa bra med "when you try your best but you don't succeed", "when you love someone but it goes to waste"... Jo, jag börjar tröttna på att försöka men inte få någonting tillbaka. Och jag börjar tröttna på att få känslor som inte besvaras, typ det värsta man kan uppleva. Spiknykter som jag är efter jobb, utgång och bilkörning hem så är jag bara trött och vill klaga. Känner säkert annorlunda imorgon.

Jag brukar inte gnälla men nu ger jag fan upp, tänker alltid "anything worth having is worth fighting for" men jag vette fan om det stämmer.

Efter imorgon är det en ny vecka och då ska mina ansträngningar riktas åt annat håll: jag måste börja förbereda mig nu alltså! Såg bilder från någon som hade varit utomlands i solen och jag bara längtade efter den 5 november när jag och Fredrika vaknar i ett varmt Australien.

Förresten så var inte kvällen supermisslyckad som det kanske låter - träffade mina gamla pumor och framförallt fick jag spendera en timme med norsk-Anna, varav 40 min var bara i baren när vi försökte köpa till oss lite att dricka. Gamla tider kommer tillbaka till minnet, när jag var både yngre och mindre, det var fina tider det... Sen kom min Aussie-kompanjon Fredrika och vi dansade loss, precis som vi ska göra i Sydney om några veckor.

Jordgubbspaj ska jag baka imorgon innan jobbet så det är bäst att jag slänger mig i sängen. Puss på alla fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0