Just drink the water where you came from



Någon sa åt mig att skriva ner alla pros and cons med att flytta till Stockholm och plugga och att stanna kvar här i stan och plugga. Jag har inte tvekat så mycket förut på att KTH är det som är mest lockande men när man efter en månad sett hur studentlivet i Norrköping ser ut så är det ju ett vägval man har. Det är lättare på många sätt att stanna men här vet man i princip vad man får. Det är svårare att flytta när man faktiskt inte alls vet vad man får uppe i Stockholm. Visst, två timmar med buss/tåg/bil hem känns inte så långt. No way att jag pendlar dock. Här hemma skulle man kunna dela lägenhet med någon/några. Men vilka då i såna fall? Haha min hjärna går på högvarv nu inför alla möjliga scenarior. Vill bestämma mig innan jag åker down under (vilket det är mindre än sex veckor kvar till, scaaaary). Any advice? Jag tänker; "flyttar jag inte nu kommer jag aldrig komma härifrån". Å andra sidan, varför skulle jag vilja komma härifrån? Har rätt mycket här hemma som jag bryr mig om. Nej, det här leder ju ingenstans eller hur?

Vill ni läsa om vad jag ska plugga så gå in här. Det är det som jag vill bli om jag inte kommer in på arkitekt. Som jag förresten säkert inte gör nu för jag har glömt bort att anmäla mig till högskoleprovet... FAIL.

Nu ska jag tvätta, diska, dammsuga och vara jättevuxen.

Kommentarer
Postat av: Sandy.

jag säger att om du ändå ska flytta hemifrån så klart som fan att du ska satsa på stockholm!:D minns hur glatt du pratade om det i stockholm när vi var där ju, du trivs verkligen i storstaden.:) och norrköping finns alltid kvar!

2010-09-17 @ 17:47:25
URL: http://onlyfortherecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0