The hardest part

Det är några minuter kvar innan jag ska ta mitt pack och köra in till isträningen, min första på alldeles för länge. Tror det är närmare 6 veckor sedan jag körde ett helt pass, innan foten började krångla... hursomhelst har jag slängt i mig lite pyttipanna med ägg och rödbetor nu, och jag insåg plötsligt att jag aldrig får smaka på skolmatsalens rätt goda pyttipanna något mer. Kommer ni ihåg alla rätter i skolan som faktiskt var goda? Pannkakor, pyttipanna, och för att inte tala om stekt fisk med kall sås. Gratismat at its best!

Idag börjar kulturnatten i Norrköping, som jag verkligen inte förstår varför de kallar just kulturnatt när det i princip inte händer någonting alls under själva "natten". Allt slutar ju vid tolv. Något jag bittert insåg när jag tänkte kolla vad jag hinner med att se imorgon efter jobbet som slutar 22. Det blir nog bara en sväng upp till högsta våningen på Strykjärnet (där jag inte varit sen jag praoade där i åttan haha) för att se grabbarna grus spela i en kvart.

Jag känner inte att jag har mycket annat intressant att skriva idag haha. Ännu en dag passerar i min nedräkning till Sydney. Det känns så nära nu, lite mindre än 6 veckor, det är ingenting. Ingenting....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0