Hemma är alltid hemma

Har haft den mysigaste hemkomsten ever, bortsett från faktumet att mitt rum är en enda röra. Efter lite flyttkaos igår åkte vi ut till Åby och hade det mysigare än jag trodde innan, med snö fallandes utanför och mysfilm i form av Elf. Tänk så mycket julkänsla filmer egentligen bidrar till, samt att Sara gör lussebullsdgeg och vi alla rullar bullar och dricker glögg. Myyyys, tänk så jag saknade det här i Australien, åh vad glad jag är att jag är hemma. Hemma är alltid hemma = kärlek.

Har försökt mig på uppgiften att packa upp/göra om i rummet idag men det är nästan mer grejer på golvet/sängen än när jag började. Skänkte 50 kronor till Musikhjälpen, som drog in över 18 miljoner kronor den här gången. Så himla gulligt när en femåring kommer in i studion och skänker sina 237 kronor han har sparat ihop under en tid. Alltså verkligen så man får tårar i ögonen, tron till mänskligheten är alltid som störst vid julen känner jag.

Dags att ta tag i att-göra-listan imorgon, jag ska sätta mig och skriva mitt CV nu också. Kanske kan man försöka uppgradera sig från ICA inför sommaren haha...




You know it's nothing new, bad news never had good timing
But then, the circle of your friends
will protect the silver lining
Pain throws your heart to the ground
Love turns the whole thing around
No, it won't all go the way it should
But I know the heart of life is good

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0