The K Number

Dagen började så bra med att Milla bjöd mig på kinamat och vi trallade runt i vår lilla stad. Vi drog in en sväng till H&M och tittade bland kläderna. Jag får ett sms på min iPhone, tar upp den, svarar och lägger ner den i min lilla väska igen. Går vidare mot Carlings och Ur&Penn där jag märker att telefonen inte ligger i min väska... Den har blivit stulen.

Springer till H&M, Carlings och alla affärer vi varit i innan men får ge upp. Telia, simkortslåsning. Polisen, polisanmälan. Och nu hemma med en massa koder, nummer och skit. Försäkringsbolaget får ett eller flera samtal av mig imorgon och jag ska verkligen skydda mina saker i framtiden. Man är fan inte säker någonstans, vad händer med världen egentligen? Var är respekten?

Nu blir jag uppmuntrad ändå av familj och vänner, och med perspektiv på saker och ting så är det ju faktiskt bara en materialistisk grej som går att ersätta. Det är ju bara pengar. Men man blir sur ändå....

Dags att komma igen iallafall, ska ta mig en promenad på kvällskvisten och för första gången på flera dagar känner jag mig helt vaken, haha. Festivaler sätter sina spår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0