Klass tre

Har nog haft den mysigaste och kanske trevligaste helgen på länge här i Lund. I fredags blev det glöggprovning med 12 olika sorter av olika klass, kan ju säga att glögg inte är den optimala förfest-drycken förresten. Mysigt var det iallafall, och sedan fortsatte det med inflyttningsfest med en massa roliga människor (mest tvåor) och sedan en drog vi på en cykeltur ner till Kårhuset och F's Röj. Saknade några ansikten men det var fett skoj att dansa efter att inte ha varit i dimman på ett bra tag. När Björnstammen kom på var det ren eufori typ.
Lördagen fortsatte med bakisstädning och middag på restaurang, som sedan slutade hos Mysmåns i hans nya lägenhet. Vi hyrde en bra (!!) skräckfilm, Insidious, och stannade kvar inpå natten och åt pepparkakor och diskuterade Lady Gaga. Upp sjukt tidigt idag för julmarknad, blev spontanbesök hos GK och jag bevisade återigen hur kass jag är på alla möjliga tv-spel. Framförallt Guitar Hero, herremingud så dålig jag är. Sedan en vända på Nova med Lisa (inga julklappar inhandlade än dock....) och nu sitter jag här med tända ljus och lyssnar på hur stormen Berit Junior dunkar vindar i min vägg. Låter lite som att en blåval fastnat därinne faktiskt.
Hursomhelst en alldeles underbar helg och jag är oerhört tacksam för vännerna jag har fått här nere under min tid här. Mindre än tre veckor kvar som Lundabo nu...

Måste tipsa om hur underbar serien Frozen Planet av BBC är, samma typ som Planet Earth. Så sjukt vackert och bra filmat, vår värld är fantastisk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0