Längtar tillbaka


Här var jag galet lycklig. Sååå braa det vaaar.

Har några vänner som ska ge sig ut i världen nu efter att ha jobbat eller pluggat lite och tröttnat på Sverige. Får själv lite abstinens efter den där lyckliga tiden efter studenten när man hade en bekymmerslös tid mest full av livsglädje.

Jag måste säga att det bästa jag gjort ever in my life var att åka till Australien för lite mer än ett år sen. Jag var rädd innan jag åkte men tiden där nere var så värt allt som var lite jobbigt där nere. Jag pratar VÄLDIGT ofta om Australien och det är helt enkelt för att jag älskar att prata om det där landet och vad jag gjorde och hur fantastiskt det var. En vacker dag ska jag bo där igen och ha lika underbart igen, även om det aldrig blir detsamma som det var då. Jag tittar ganska ofta på bilder därifrån och får en alldeles glad känsla i kroppen. Sydney. Kärlek. Stämningen som finns bland människor där nere går inte att beskriva, livsglädjen gör en glad ända in i hjärtat och man mår helt enkelt bra bara av att befinna sig där. Det är synd att det ligger så långt bort bara, annars skulle jag gärna åka dit så fort jag bara kunde. Mina vänner som jag har där nere saknar jag väldigt mycket ibland och även om jag vet att jag kommer att sakna de här hemma den dagen jag sätter mig på ett plan dit igen, så vet jag att jag har människor som jag kan lita på där nere. Och de litar på mig när jag säger att jag ska komma tillbaka. Tänker hålla det löftet!

Så om nån som läser ska ut i världen - det man absolut inte ska vara är rädd. Man ska njuta som fan, vara social och lära känna människor, testa sånt man inte gjort förut, LEVA LIVET bara. Det ger en så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0